Азеляняльныя комплексы (раздзел “Асновы вырошчвання раслін”) Урок працоўнага навучання (абслуговая праца) у 8 класе
Азеляняльныя комплексы
(раздзел “Асновы вырошчвання раслін”)
Урок працоўнага навучання (абслуговая праца) у 8 класе,
2 гадзіны
Настаўнік Берняковіч Наталля Мікалаеўна
Мэта: фарміраванне агульнапрацоўных, тэхналагічных ведаў, уменняў, навыкаў, набыццё вопыту працоўнай дзейнасці праз падрыхтоўку гаспадыні дома
Задачы:
пазнаёміць з азеляняльнымі комплексамі, відамі камяністых садоў, асартыментам дэкаратыўных раслін для комплексаў, асаблівасцямі стварэння альпійскай горкі;
забяспечыць умовы для развіцця пазнавальнай цікавасці і самастойнасці, творчых здольнасцей, камунікатыўных уменняў, актыўнасці, інтарэсу да працы;
навучыць планаваць размяшчэнне камяністага сада пры распрацоўцы ландшафтнага дызайну ўчастка;
садзейнічаць выхаванню адказнасці, працавітасці, ініцыятыўнасці, пачуцця прыгажосці
Тып урока: камбініраваны з выкарыстаннем IКТ
Метады: тлумачальна-ілюстраваны, праблемна-пошукавы, практычна- наглядны, праектны
Тэхналогіі: здароўезберагаючыя, ІКТ
Метадычнае забеспячэнне ўрока і абсталяванне: мультымедыйная прэзентацыя, інфармацыйныя карткі, вучэбны дапаможнік 8 класа, схемы ў праграме Paint, фатаграфіі раслін, табліца “Расліны для альпійскай горкі i ракарыя”, эскізы, відэоролік “Ландшафтны дызайн участка”, тэст, інструкцыйная карта па выкананні практычнай работы, сшытак
Спосабы кантролю: самакантроль, узаемакантроль, кантроль з боку настаўніка
Сувязь з прафесіяй: ландшафтны дызайнер
Межпрадметныя сувязі: біялогія, мастацтва
Ход урока
- I. Арганізацыйна-матывацыйны этап
1.Прыём “Скажыце…”
Настаўнік: цяпер у вас добры настрой? Вы гатовы актыўна супрацоўнічаць на ўроку? Вы жадаеце атрымаць добрую адзнаку? (адказы вучняў)
Настаўнік: я вельмі рада, што ў вас добры настрой і вы гатовы да супрацоўніцтва. Прапаную паглядзець відэоролік
- Прагляд відэороліка
- II. Актуалізацыя ведаў
Паведамленне тэмы і пастаноўка задач да ўрока сумесна з вучнямі. Прэзентацыя “Азеляняльныя комплексы” Слайд1
Настаўнік: Сёння я папрашу вас прадэманстраваць вамі веды і ацаніць іх. Ацэньваць будзем сябе самастойна, выстаўляючы балы на ацэначныя ліст (Дадатак №1). Вучнi запiсваюць тэму у сшытак.
Настаўнік: давайце ўспомнім, што вы ведаеце з раздзела “Асновы вырошчвання раслiн”. Што вывучалі ў папярэднім класе.
3.Франтальнае апытванне: .
1.Якiя вiды кветнiкаў вы ведаеце, ахарактарызуйце iх? (клумба, рабатка, бардзюр, мiксбордэр. Клумба – фiгурная градка, на якой вырошчваюцца дэкаратыўныя кветкавыя раслiны. Рабатка – кветнiк квадратнай цi выцягнутай формы. Бардзюр – кветнiк уздоўж загарадзей, сцен будынкаў. Мiксбордэр – шматрадковая пасадка ў якасцi аблямоўкi ля сцен будынкаў)
2.Дайце азначэнне. Ландшафт – гэта…? (ландшафт – агульны выгляд мясцовасці, пейзаж)
3.Ландшафтны дызайн – гэта…? (мастацтва, здольнае ствараць з простага панадворку казку)
- Хто праектуе кветнікі, займаецца падборам раслін для іх? (ландшафтны дызайнер – чалавек, які займаецца творчым праектаваннем)
- Якія патрабаванні прад’яўляюць да прафесіі дызайнера? (любоў да прыроды, эстэтычны густ, веданне біялогіі раслін і агратэхналогіі вырошчвання раслін)
Настаўнік: вы жадаеце даведацца, што вы за кветка?
- “Кветачны тэст” (Дадатак №2)
III. Этап засваення новых ведаў
Настаўнік: арыгінальным вырошчваннем у распрацоўцы ландшафтнага дызайну стала стварэнне дэкаратыўных і пясчаных садкоў
- Апяраджальнае заданне (вучні з дапамогай Інтэрнэт-рэсурсаў падрыхтавалі паведамленні)
Настаўнік: вы павінны не толька ўважліва слухаць паведамленні, але запісаць навуковыя звесткі, запоўнiць табліцу (Дадатак №3)
Вучань 1. Пясчаны сад
Пясчаны сад, або арэнарый – кампазіцыя з розных газонных, кветкавых і драўняна-кустовых раслінаў на фоне пяску. Арэнарый (ад грэч. Arena – пясок). Незвычайна сад, не так шырока вядомы. Пейзаж нагадвае пустыню, месца патрэбна сонечнае. Слайд 2–5
Вучань 2. Камяністы сад
Камяністы сад – участак саду са штучным збудаваннем з камянёў і высокагорных раслінаў, што дазваляюць імітаваць горны ландшафт. Віды:
ландшафтные, мастацкія, калекцыйныя. Слайд 6 –9
Вучань 3. Альпійская горка
Альпійская горка – збудаванне ў выглядзе насыпу з выкладзенымі камянямі. Слайд 10 –12
Вучань4. Ракарый
Ракарый – пляскатая, камяніста-гравійная пляцоўка. Слайд 13-15
- Хвілінка адпачынку ”Прагулка па сэнсорных трапiнках сада”(гучыць музыка)
Настаўнік: уявiце, што мы з вамi знаходзiмся у прыгожым садзе, вакол нас многа зелянiны, пад нагамi у нас мягкая траўка. Мы чуем спеў птушак, любуемся яркiмi кветкамi, нас саграе сонейка, нам вельмi прыемна быць тут з прыродай.
Настаўнік: знаёміць з асартыментам дэкаратыўных раслін для альпінарыя (паказ фатаграфій). Прэзентацыя “Асартымент дэкаратыщных раслинащ для альпинарыя” Слайд1-14
- IV. Замацаванне новага матэрыялу
- Праца ў групе. Саставіць памятку “Паслядоўнасць стварэння альпійскай горкі” карыстаючыся вучэбным дапаможнікам.
1.
2.
3.
4.
5.
- Індывідуальная праца. Заданне “Устанавіце суадносіны паміж элементамі левага і правага сталбцоў” (Дадатак №4)
- V. Практычная работа “Выкананне праекта “Стварэнне мiкраландшафту альпiйскай горкi» Слайд 15-16
Настаўнік: настаў час, калі вы паспрабуеце сябе ў ролі ландшафтнага дызайнера. Народная прыказка кажа: “Што ў парадку ляжыць, само у рукі бяжыць. Каб працаваць было спадручна, а праца не стамляла, неабходна правільна арганізаваць сваё рабочае месца (звярніце ўвагу на арганізацыю рабочага месца)
- Інструктаж (этапы выканання работы, інструктыўная карта. Прапаноўваецца схема, табліца “Пералік раслін”. Вучні працуюць невялікімі групамі па 2 чалавекі на камп’ютарах у праграме Paint). Заданне: прыдаць арыгінальнасць праекту, зрабіць маленькі дызайнерскі шэдэўр. Праца дзяліцца на 2 часткі: выбар месца пасадкi раслiнаў; на эскізным праекце адлюстраваць прапанаваныя раслiны ў праграме Paint.
- Хвілінка адпачынку для вачэй( пасля першай часткі)
- Выкананне і абарона дызайнерскага праекта
VІ. Вынік урока. Выстаўленне адзнак Падлік балаў. Выстаўленне адзнак за ўрок.
Настаўнік: Вы ўжо многа ведаеце. Не спыняйціся на дасягнутым і ў вас абавязкова ўсё атрымаецца. Памятайе, што выкарыстанне Інтэрнет-рэсурсаў дазваляе знаходзіць неабходныя схемы і эскізы.
VІІ. Рэфлексія
- Прыём “Збяры кветкі ў карзіну”
Калі вам спадабаўся ўрок, і вы даведаліся аб нечым новым, пакладзіце ў карзіну чырвоную кветку, калі не спадабаўся – сінюю; калі ў вас штосьці не атрымалася – жоўтую.
Што вам спадабалася і запомнілася?
Ці адчуваеце вы сябе дызайнерамі?
Настаўнік: Дзякуй за супрацоўніцтва!
Літаратура:
- Тюнис, С.В. Ландшафтный дизайн.- Мн.: Красико-Принт, 2007;
- Працоўнае навучанне. Абслуговая праца: вучэбны дапаможнік для 8 класа агульнаадукацыйных устаноў з беларускай мовай навучання/С.І.Сталяроў, Н.А.Юрчанка.- Мн., 2009;
- Райский уголок.-2009.- №1-2;
- uroki-online.com Основы Ландшафтного дизайна.
Тэхналагічная карта ўрока
Тэма: азеляняльныя комплексы (2 гадзіны)
Асноўныя этапы ўрока |
Дзейнасць настаўніка |
Дзейнасць вучняў |
Формы, метады, прыёмы навучання |
Прагназуемые вынікі |
Абсталяванне |
Арганізацыйна-матывацыйны 3 хвіліны |
Стварае ўмовы для арганізацыі ўвагі ўсіх вучняў, стварае сітуацыю вызначэння задач урока |
Самаарганізацыя на прадуктыўную дзейнасць |
Слоўна-арыентацыйны |
Псіхалагічная гатоўнасць вучняў да ўрока. Гатоўнасць да практычнай дзейнасці на аснове атрыманых ведаў |
Відэаролік
|
Этап актуалізацыі ведаў 7 хвілін |
Прапануе выканаць заданні 3,4 |
Асэнсаванне і прыняцце задачы Выконваюць заданні, праводзяць карэкцыю |
Франтальнае апытванне. Індывідуальная праца, самаправерка |
Вызначэнне ўзроўню навучанасці |
Ліст самаацэнкі |
Этап засваення новых ведаў 20 хвілін Хвілінка адпачынку 3 хвіліны |
Арганізуе і карэкціруе дзейнасць вучняў па засваенні новых ведаў |
Слухаюць паведамленні па новай тэме, праглядаюць прэзентацыю, выконваюць запісы ў сшытак |
Пошукавы, індывідуальны, слоўна-ілюстрацыйны, супрацоўніцтва |
Асэнсаванне вучэбнага матэрыялу, уключэнне ў вучэбны пошук, засваенне новай тэмы |
Прэзентацыя, сшытак, параўнальная табліца, ліст самаацэнкі |
Этап замацавання навучальнага матэрыялу 10 хвілін |
Прапануе вучням саставіць памятку |
Састаўляюць памятку “Паслядоўнасць стварэння альпійскай горкі” ацэньваюць сваю дзейнасць. Выконваюць 8 заданне |
Праца ў групе . Індывідуальная праца, самаправерка |
Усведамленне засвоеных ведаў |
Карткі, ліст самаацэнкі |
Практычная работа 25 хвілін Хвілінка адпачынку 2 хвіліны Самаабарона выкананай работы 10 хвілін
|
Звяртае ўвагу на арганізацыю працоўнага месца. Праводзіць інструктажы. Арганізуе працу вучняў на камп’ютарах. Карэкціруе дзейнасць вучняў, аказвае дапамогу. Праводзіць хвіліну адпачынку для вачэй |
Арганізоўваюць рабочае месца. Ствараюць праект на камп’ютарах. Самаабарона выкананай работы |
Групавая і пошукавая праца.Праектная дзейнасць |
Удасканальванне ўменняў і навыкаў |
Камп’ютар |
Вынікі урока 4 хвіліны |
Ацэньвае вынікі работы вучняў на ўроку. Падводзіць вынікі ўрока |
Узаемакантроль і самаацэнка |
Аналітычны |
Асэнсаванне вынікаў сваёй дзейнасці на ўроку
|
Крытэрыі ацэньвання |
Рэфлексія 3 хвіліны |
Арганізуе рэфлексійную дзейнасць вучняў |
Аналізуюць вынікі сваёй працы на ўроку, вызначаюць шляхі выкарыстання атрыманых уменняў і навыкаў |
Аналітычны |
Уменне аналізаваць сваю ўласную дзейнасць |
Выява карзіны |
Заключнае слова настаўніка 3 хвіліны |
|
Уборка працоўных месц |
Слоўна-арыентацыйны |
Асэнсаванне вынікаў дзейнасці на ўроку |
|